Coraz mniej bezpłatnych treści w New York Times

20 marca 2012, 17:43

The New York Times obniżył o połowę miesięczną liczbę artykułów, które użytkownik może przeczytać bezpłatnie. Od kwietnia nie trzeba będzie płacić za 10 pierwszych czytanych tekstów w miesiącu. W ten sposób wydawca NYT chce skłonić więcej osób do płacenia za treści.



© freezelight

Trzydziestoletnia mielonka

3 maja 2008, 09:40

Spam od lat zajmuje czołowe miejsca na listach najbardziej znienawidzonych zjawisk internetu. Do dzisiaj nie udało nam się od niego uwolnić. Tymczasem spam jest starszy niż Internet. Właśnie obchodzi 30. urodziny.


Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym

18 czerwca 2013, 07:33

Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.


Bill Gates kupuje buty

8 września 2008, 11:08

Ukazał się pierwszy klip reklamowy stworzony w ramach wartego 300 milionów dolarów programu rozpropagowania systemu Windows Vista. Co ciekawe, nie ma w nim ani słowa o Viście.


Psychoterapia w taksówce

13 listopada 2014, 13:46

Firma taksówkowa ze Szwecji zaproponowała klientom nową usługę - darmową psychoterapię. Od 3 listopada dyżury w Taxi Stockholm miało pełnić 3 terapeutów. Testy zaplanowano na co najmniej tydzień.


Google zarabia na typosquattingu

14 października 2008, 13:45

Typosquatting, zjawisko polegające na rejestrowaniu nazw domen bardzo podobnych do adresów popularnych serwisów internetowych, przeżywa swój rozkwit. W dużej mierze jest on spowodowany przez... Google'a i jego program reklamowy Adsense For Domains (ADF).


Reklamowy biznes adblockerów

18 września 2015, 09:03

Twórcy oprogramowania blokującego reklamy znaleźli nowy model biznesowy. Programy, które miały zapewniać użytkownikom internet wolny od reklam, zarabiają... na reklamach. Już od pewnego czasu twórcy programu AdBlock Plus przepuszczają przez swoje filtry reklamy tych firm, które im za to zapłacą


Prawie nie robi wielkiej różnicy

12 lutego 2009, 11:49

Ciągłe obstawianie w sytuacji, gdy nigdy lub prawie nigdy się nie wygrywa, wydaje się kompletnie pozbawione sensu. Badacze z Uniwersytetu w Cambridge znaleźli jednak wyjaśnienie tego paradoksu. Wg nich, wszystkiemu winne są momenty rozmijania się o włos z nagrodą, kiedy np. na automacie do gier wyświetla się niemal kompletna linia takich samych obrazków (Neuron).


Koszykarskie korzenie marki Jordan – Od NBA do globalnej popularności

15 października 2023, 21:15

W jednej z najlepszych animacji tego roku słynny nowojorski superbohater na co dzień nosi kostium człowieka - pająka, poza „pracą” – streetowe evergreeny, takie jak hoodies, joggery czy kurtka oversize. Ale z całej casulowej stylówki chłopaka tak naprawdę pamięta się tylko jedno: jego buty Jordan. Mało która z rzeczy, które dzieją się w filmie, budzi w bohaterze takie emocje, jak fakt, że współlokator podbiera mu sneakersy. Co tam superzłole i ratowanie świata… wiadomo, że najważniejsze są kicksy Air Jordan 1!


Reklamowy "Raport mniejszości"

12 marca 2010, 10:25

NEC pracuje nad nowym systemem reklamowym, który ma trafić do supermarketów, na lotniska czy dworce kolejowe. Next Generation Digital Signage Solution ma współpracować z kamerami, które będą obserwowały osoby patrzące na wyświetlane treści.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy